CORRECTIONS- Murder victim's pregnancy; Tytler's non-tirade
Published on Feb 12th, 2008
0 comments • In the January 29 article, "Cover-up: Killer said cop buried gun, victims outed her as a lesbian," the article stated that medical examiner records indicated that 1967 Staunton murder victim...
CORRECTIONS- Bocephus' fall; Jury didn't hear allegations
Published on Feb 7th, 2008
0 comments • The January 31 article "Hoedown! Hank Williams Jr., Lynyrd Skynyrd coming to JPJ" mischaracterized the cause of Hank Williams Jr.'s disfiguring 1975 injuries. Williams fell while attempting...
CORRECTIONS- Thank Haskins
Published on Aug 30th, 2007
0 comments Last week's HotSeat story on Barbara Haskins contained a whopper of an image error. See the Haskins letter on page xx for a possible theory. #
CORRECTIONS- Karon's Mitford's a town
Published on Aug 23rd, 2007
0 comments • In describing Jan Karon's writing in the Annual Manual, we noted that she's known for the "Jessica Mitford series." However, Charlottesville reader Frannie Hochberg-Giuffrida set us straight...
CORRECTIONS- Correct cause, mom's name, birthday
Published on Jun 21st, 2007
0 comments In the June 7 cover story, "Justice for Justine," Justine Swartz Abshire's birthday was incorrect; it should have been reported as February 6, 1979. The June 14 news story "Justice for Justine:...
CORRECTIONS- Doctor arrived in '45
Published on May 24th, 2007
0 comments In our July 31, 2003 play preview, we provided the wrong date that physician John de Sequeyra moved to Williamsburg. According to the diary of George Washington, he moved to Wiliamsburg in 1745. #
CORRECTIONS- Wrong name; wrong spelling, etc.
Published on May 10th, 2007
0 comments • The name of the lead singer of SoundNation, Tamika Law, was misstated last week on the "Photophile" page. • The first name of the City's chief traffic engineer, Jeanie Alexander, was...
CORRECTIONS- Fair enough, fewer water woes, Henley regret
Published on May 3rd, 2007
0 comments In our April 26 Photophile, "All's fair: Fun for all at Dogwood Carnival," we should have said that it was Chase Crenshaw climbing the rock wall and that Lee Peterson is, in fact, Tyler Peterson's...
CORRECTIONS- Wrong Rehm date, Cav opponents, and vice mayor
Published on Mar 15th, 2007
0 comments Our March 1 article "Radio IQ" announcing Diane Rehm's visit to Charlottesville gave conflicting dates. She will speak at Farmington Country Club on April 4. • Our March 8 article "Making...
CORRECTIONS- Burchett misspelled, missing photo credit, solid waste, and Goode's challenge
Published on Feb 15th, 2007
0 comments In last week's Hot Seat on Jeremy Settle, the name of Newsplex general manager Roger Burchett was misspelled.  A photo credit was missing in the February 8 cover story, "(Re)Cycle of life...
CORRECTIONS- Wrong byline, napalm aficionado, photo credit
Published on Nov 2nd, 2006
0 comments Due to a production template error, the byline on last week's "On the Block" column was incorrect. The author was Rosalind Warfield-Brown. An editing error caused Lt. Colonel Bill Kilgore, the...
CORRECTIONS- Short assessment, <span class="s1">Wrong IT job</span>
Published on Oct 26th, 2006
0 comments • In the October 19 news story "Casteen's green: Ponying up $500,000 for employees' children," Bruce Egan was misidentified. In fact, he's the associate director of the ITS Response...
CORRECTIONS- Jewish school, mold house, 29-timing 'bomb' kid
Published on Aug 31st, 2006
0 comments There were several inaccuracies in our August 24 edition: • In the article about the Charlottesville Community Jewish Day School, "Making menschen: Jewish school preps for 2nd year."...
CORRECTIONS- to Peace Corps story
Published on Aug 10th, 2006
0 comments • The byline was omitted from the July 27 cover story on the Peace Corps. It was written by Vijith Assar with additional reporting by Rosalind Warfield-Brown. • In the same story, the...
CORRECTIONS- Wrong award, not 'Society,' spelling, Bishop
Published on Jun 15th, 2006
0 comments • In our May 18 "Hotseat" feature, we mentioned that a book edited by VQR editor Ted Genoways for the Minnesota Historical Society Press won the National Book Award. Oops. The book,...
CORRECTIONS- Denver native loves Ital
Published on Apr 27th, 2006
0 comments * Last week's Hot Seat about Corey Harris ["Roots music: Harris explores African beginnings," April 20, 2006], should have said he's a native of Denver whose perfect day would include an...
CORRECTIONS- Pavilion, Legault
Published on Apr 20th, 2006
0 comments * A caption in last week's cover story misstated the location of Robert Randolph's April 20 concert. It'll happen at the Charlottesville Pavilion. * Last week's "The Dish" column referred to J.F....
CORRECTIONS- Removed ref; wrong name
Published on Apr 13th, 2006
0 comments Referee Ron Murray chases players down the field as Raleigh Rugby Team goes for a "try." PHOTO BY ROLF TAYLOR Though a caption announced his presence, rugby ref Ron Murray (above center)...
Missing frequency
Published on Mar 16th, 2006
0 comments   The February 23 cover story, "Turn on, tune in: Local media choices" neglected to list that WVTF-FM broadcasts on 88.5 as well as 89.3. # //
Wrong name
Published on Mar 9th, 2006
0 comments   In last week's cover story, "The Young and the Restless: 21st century teens," the name of skateboarder Evan Lang was misspelled. # //
Published on Mar 2nd, 2006
0 comments   WMRA's Insight call-in show is now on Monday-Friday at 3pm. Last week's Photophile ["Hop over: Barroom theatricals Rapturous"] should have noted that the Barhoppers' production The Bartender...
Wrong wedding date
Published on Feb 2nd, 2006
0 comments   Due to a production template error, last week's "Getting Hitched" issue had the wrong wedding date for Julia Casteel and Adam Racine. They were actually married September 10, 2005. # //
Wrong byline, wrong numbah, etc.
Published on Jan 26th, 2006
0 comments   * Due to a production template error, last week's news story "Happy again: Albemarle First finds a taker" had an incorrect byline. It was written by the Associated Press. * The phone number...
Lexis Nexis spelling and Target's opening
Published on Jan 5th, 2006
0 comments Lexis Nexis was incorrectly spelled in the December 22 issue. Also in that issue we gave the wrong opening date of Charlottesville's Target store. It opened July 20.
CORRECTION- Wrong tree, mangled quote, wrong headlime
Published on Nov 24th, 2005
0 comments * The wrong photo ran of the potentially doomed poplar in last week's story, "ARB outrage: Tree angst at White Gables." The correct Billy Hunt photo is below. * A paragraph was garbled in the Hot...
Not an Election Day nightmare
Published on Nov 17th, 2005
0 comments Last week's "4Better or Worse" column misstated what happened at Walker Upper Elementary School early on Election Day, November 8. The thermal tape that gives voters access codes was loaded...
Keep it clean
Published on Nov 10th, 2005
0 comments A sidebar to our November 3 cover story, "Tattoo You: Locals show their ink" suggested that tattooing instruments could be sterilized by ultrasonic equipment or by autoclave. While instruments can be...
Spellings, schools, and getting punct!
Published on Oct 20th, 2005
0 comments * Artist Rebecca Graves' name was misspelled in the list of First Friday openings in the October 6 edition. * The name of the "greatest saxophone player of all time" in the October 6 "Question of the...
Editing errors and so much more
Published on Oct 13th, 2005
0 comments * Due to editing errors, the spelling of the Psychedelic Furs and King Sunny Ade, as well as the performance year of Talking Heads, 1983, were incorrect in our original print editions of last week's...
Wrong house depicted, wrong time, wrong site, cardboard fry-holder
Published on Oct 6th, 2005
0 comments The picture of the house in the Real Estate update published in the September 29 issue of the Hook was not the house in Belmont that sold for $303,000. That house is pictured here. * In last week's...